Ég a gyertya, ég... Hanuka 5782-2021: a nyolcadik, az idei utolsó gyertyagyújtás.

2016. február 15., hétfő

Izrael volt miniszterelnöke, Jeruzsálem egykori polgármestere bevonult a börtönbe ♦ Olmert tagadja a korrupciós vádakat

A KOL JISZRÁÉL HÍRPORTÁL ILLUSZTRÁCIÓJA

Ehud Olmert, Izrael volt miniszterelnöke, korábban Jeruzsálem polgármestere február 15-én, hétfőn reggel 10 órakor bevonult a ramlei Máászijáhu börtönbe, hivatali korrupció és az igazságszolgáltatás akadályozása miatt kirótt 19 hónapos szabadságvesztés letöltésének megkezdésére.

A szabadságvesztés időtartama 27 hónapra növekedhet, amennyiben Olmertet további vádpontokban is vétkesnek találják.

A politikus előre elkészített video-nyilatkozatban cáfolta bűnösségét bármiféle korrupcióban. 

"Izrael népének biztonságáért küzdöttem. Szerteágazó tevékenységem során követtem el hibákat, de azok nem kriminális természetűek voltak. Mint azt az igazságügyi fórumokon is hangsúlyoztam, soha, semmiféle megvesztegetési pénzt nem fogadtam el. Miniszterelnökként semmiféle törvénybe ütköző tettet nem követtem el. Nehéz szívvel kezdem a rám kirótt büntetés letöltését, és megköszönöm barátaim kiállását mellettem, ami nagyban segíteni fog az előttem álló időben". 

Mától tehát egy volt államelnök (Mose Kácáv, akit szexuális molesztálás miatt ítéltek letöltendő börtönbüntetésre) mellett immár egy volt miniszterelnök is rácsok mögött fizet az egyszerű polgár számára is méltatlan viselkedésért.

Ez egyrészt az államrend stabilitását, igazságszolgáltatásának az erejét, másrészt viszont a felső vezetők túlzott hatalmát, a zsidó állam egykori idealizmusának végét, a társadalom aggasztó anomáliáit jelzi. 

A ma 71 éves Ehud Olmert 1993 és 2003 között töltötte be Jeruzsálem polgármesterének a tisztjét, 2006 és 2009 között pedig a Likud párt jelöltjeként miniszterelnök volt. 

Olmert a börtönben nem részesül különleges bánásmódban, de öt hónap múlva már kaphat szabadságot. 

A jeruzsálemi Holyland ingatlan-üggyel kapcsolatban öt további elítélt személy kezdi meg szabadságvesztés-büntetésének letöltését különböző fegyház-intézetekben, egy részük Olmerténél is hosszabb időre. ◙

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése