Ég a gyertya, ég... Hanuka 5782-2021: a nyolcadik, az idei utolsó gyertyagyújtás.

2018. március 3., szombat

Hiperprojekt épül • Szombat estétől változások Jeruzsálem jármű-forgalmában • A főváros nyugati bejárata, az 1. számú út forgalma erősen korlátozva lesz • Évekig tartó elterelések Jeruzsálem belső közlekedésében is

HA ELKÉSZÜL... DE ADDIG NÉMI KÉNYELMETLENSÉGGEL KELL SZÁMOLNI

Március 3-ától, szombat estétől egyelőre március 15-ig, csütörtökig Jeruzsálem nyugati bejáratánál és az 1-es autópályán kiterjedt infrastrukturális átalakításokra kerül sor.

A „Sáár hábirá”, angolul „Jerusalem Gateway” megaprojekt megvalósítása érdekében több központi útvonalat lezárnak, illetve alternatív sávokra terelnek.


Az átalakítások jelentősen befolyásolják a fővárosba nyugati irányból bevezető útvonal forgalmát. Az 1-es autópálya közvetlen közelében közlekedő, és számos más, központi közlekedési útvonalat és az azokhoz vezető utcákat lezárják a forgalom elől.


A projekt munkálatainak részeként a Sázár utat március 3-tól március 8-ig lezárják a Nordau és az Agrippas elágazás közti szakaszon. Március 10-től március 15-ig a szakasz újra megnyílik, de a forgalmat  időlegesen még évekig leállíthatják. A fővárosba bejövő forgalom évek múlva kétszintes lesz: a felszínen a tömegközlekedés járművei, az alsó, alagút-szinten a magángépkocsik közlekednek majd.


A nyilvánosságot arra kérik, hogy amennyire teheti, egyelőre kerülje el a fenti területeket, és használjon alternatív útvonalakat vagy a tömegközlekedést.


A közlekedési rendezés várható változásainak előrejelzésével párhuzamos utakat bővítettek, és alternatív útvonalakat jelöltek ki, hogy megkönnyítsék a közlekedés áramlását e közbeeső időszakban.


Az alternatív útvonalak: Rabin út, Hánászi hásisi út, Héjchál hámispát út és a Herzl sugárút.


A projekt mérnökei szerint a főváros központi útszakaszainak a lezárása elengedhetetlen a munkálatok haladásához, és azok befejeztével néhány éven belül a környék Jeruzsálem, sőt, egész Izrael legnagyobb és legfejlettebb közlekedési csomópontjává válik, körülötte élénk üzleti és kulturális negyed épül, amely várhatóan 60 000 új munkahelyet teremt.


A még évekig eltartó, nem kis kényelmetlenség áthidalása érdekében Whatsapp “forródrótot” is létesítenek a városi “forródrót” mellett.


A Tel Aviv – Jeruzsálem gyorsvasút tervezett március-végi átadása a forgalomnak jelentősen csökkenthette volna a várható fennakadásokat, ám annak fél évvel történő halasztása legalább nyárközépig tartó hosszadalmas kellemetlenségeket ígér a fővárosba és onnan utazó nagyközönségnek, a Száchárov-elágazásnál folyó munkák pedig mindezeket csak tovább nehezítik. 

A grandiózus, városnegyednyi projektbe 1,4 milliárd sékelt fektetnek be, amelyhez több üzleti, idegenforgalmi, vendéglátói, szabadidős és kulturális központ fog tartozni 24, egyenként 36 emeletes toronyházzal, világvárosi közlekedési csomóponttal, benne a nagysebességű vasútvonal végállomása, két villamosvonal, tömegközlekedési és magánjármű-sávok, kerékpárút és nagy zöldövezet. ◙

FORRÁS: A Jediot Áchronot angol nyelvű hírportálja és a nyomtatott lap március 4, vasárnapi száma, 34. oldal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése